Študenti robia škole kampaň. Stredoškoláci ukážu, čo pripravili

Sociálne siete, videá, bannery, logá, články… Počas viacerých týždňov pracovali žiaci a učitelia stredných odborných škôl spolu s odborníkom na marketing  na tom, aby pripravili marketingové kampane svojich škôl. Predstavia ich na dnešnej konferencii KONEKTNI.SA 

Záujem o odborné stredoškolské vzdelávanie na Slovensku posledné roky poklesol. Aj preto členovia pracovnej skupiny „Záruky pre mladých vo zvolenskom regióne“ hľadajú spôsoby, ako vrátiť stredným odborným školám atraktivitu v očiach perspektívnych študentov. Rozhodli sa na to ísť cez marketing.

„Je to jedna z tém, na ktorej pracujeme. Samotní študenti spolu s pedagógmi a lektorom pripravili stratégie a konkrétne kroky na zviditeľnenie svojej školy,“

hovorí Ela Klementová z organizácie Epic, ktorá koordinuje projekt Záruk pre mladých.

Pri meste Zvolen pracuje od roku 2017 pracovná skupina pozostávajúca zo zástupcov samosprávy, ďalších verejných inštitúcií, škôl, mladých ľudí, mimovládnych organizácií a firiem. Ich cieľom je vytvoriť pilotný projekt zameraný na uplatnenie sa mladých ľudí vo Zvolene.

„Tak aby neodchádzali, ale ostávali v regióne, aby si dobre vybrali školu a našli prácu. Snažíme sa riešiť problémy mladých ľudí, čo si vyžaduje prepojenie všetkých sektorov od samosprávy až po podnikateľov. A práve o to nám ide v projekte Záruk,“

hovorí Eva Ježovičová z magistrátu Zvolen.

Spoločná tvorba stredoškolských kampaní je jedným z výstupov trojročného projektu.

„Žiaci vedia najlepšie, čo je na ich škole to výnimočné a dobré, prečo sa na nej oplatí študovať. Preto sú oni tými najpovolanejšími pri tvorbe propagácie školy. Funguje to vo Fínsku, nie je dôvod, prečo by to nemohlo fungovať aj vo Zvolene,“

hovorí Ela Klementová a vysvetľuje, že partnerom Zvolena v projekte je mesto Turku, druhé najväčšie mesto Fínska.

„Od Fínov sa môžeme naučiť veľa, aj u ich klesol záujem o stredné odborné vzdelávanie, ale oni našli spôsoby, ako žiakov znova zaujať,“

dodáva Klementová.

Pritom absolvent strednej odbornej školy má často širšie možnosti uplatnenia ako vysokoškolsky vzdelaný človek.

„Netreba odborné vzdelávanie zatracovať a treba sa lepšie pozrieť, čo všetko stredné odborné školy robia,“

hovorí koordinátorka.

Rovnako dôležitá je podľa nej spolupráca škôl a firiem, preto budú práve zástupcovia zvolenských firiem na konferencii posudzovať nápady žiakov. Na konferencii KONEKTNI.SA sa predstavia tri stredné školy: SPŠ dopravná, SOŠ hotelových služieb a obchodu a SOŠ drevárska. Budú medzi sebou súťažiť o tú najlepšiu kampaň a s tým spojenú finančnú podporu na realizovanie kampane.

„Táto konferencia je primárne určená zástupcom iných stredných škôl, ktorí sa môžu prísť inšpirovať, čo všetko je možné urobiť. Na konferencii budú prítomní aj odborníci na marketing, ktorí iste radi zodpovedia všetky otázky prítomných,“

uzatvára Klementová.

TS a foto: Eva Ježovičová

Pozri tiež

Žiaci ZŠ a SŠ si užívajú deň voľna, majú polročné prázdniny

Žiaci základných a stredných škôl si v piatok užívajú deň voľna. Dôvodom sú polročné prázdniny. V stredu …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *