Banskobystrický kraj v novej identite vychádza z tradícií aj rozprávok

Osem regiónov Banskobystrického kraja predstavilo novú komunikačnú identitu počas ITF Slovakiatour 2019 v Bratislave. Vystupujú pod značkou Za horami za dolami. Celá komunikácia je hravá, v duchu rozprávačského umenia Pavla Dobšinského. Jej cieľom je zaujímavou a štýlovou formou zvýšiť povedomie o turistických destináciách a regionálnych produktoch zo srdca Slovenska a tým podporiť rozvoj cestovného ruchu v regióne. Dnes predstavili identitu aj v Banskej Bystrici kľúčovým partnerom z kraja.

„Zmena vnímania Banskobystrického kraja je pre náš kraj nesmierne dôležitá. Krásna príroda je často neobjavená, tradície a zvyky nepoznané. Inšpirujeme sa Rakúskom či Švajčiarskom, kde vedia využiť potenciál krajiny a zároveň ju chrániť a zveľaďovať. Už v mojom programe som zdôraznil dôležitosť podpory predaja tradičných regionálnych výrobkov a potravín, čo zvýši kvalitu života najmä na vidieku. Som rád, že komunikačná identita jednoduchou formou zvýrazňuje, čo máme a na čo môžeme byť v kraji hrdí,”

povedal Ján Lunter, predseda Banskobystrického samosprávneho kraja. Komunikovať moderne a štýlovo sa Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) rozhodol už v lete minulého roka, kedy s podporou Únie grafických dizajnérov Slovenska zorganizoval súťaž na dodanie novej komunikačnej identity. Víťazom sa stal návrh Za horami za dolami, ktorý zastrešuje komunikáciu ôsmich turistických destinácií, pričom vyzdvihne zaujímavé zážitky, miestne výrobky a charakteristické zvyky a tradície pre daný región.

Nová komunikačná identita Banskobystrického kraja vychádza z moderných trendov rozprávania príbehov (storytellingu) a ich autenticity. Ideovým motívom sa stalo rozprávačské umenie Pavla Dobšinského, ktorý pôsobil na Gemeri.

„Na víťaznom návrhu Za horami za dolami spoločnosti Hellephant (dnes už Vacuumlabs) nás zaujala okrem vizuálnej stránky aj jeho hravosť, variabilita a dizajnérska inšpirácia výšivkou na detvianskom kroji. Jeho využitie vidíme najmä v stále obľúbenejšej digitálnej komunikácii,”

skomentovala víťazný návrh Iveta Niňajová, predsedkyňa Krajskej organizácie cestovného ruchu Banskobystrického kraja a dodáva:

„Chceme upozorniť na unikátnosť nášho kraja a vyzdvihnúť hlavné dôvody, prečo by mali turisti náš región navštíviť: spomalenie, návrat ku koreňom a dobrodružstvo v neporušenom prostredí.“

Súčasťou novej komunikačnej identity sú aj príbehy dvanástich ambasádorov z konkrétnych turistických destinácií, ktorí predstavujú tradície a zvyky regiónu. Čipkárka zo Španej doliny, hrnčiar a gajdoš z Pohronia, kováč z Gemera, záchrancovia kultúrneho dedičstva Čiernohronskej železničky a Kalvárie v Banskej Štiavnici, krajinní fotografi inšpirovaní prírodou či farmári a výrobcovia regionálnych produktov (víno, med, syry) majú do regiónu prilákať viac turistov a podporiť rozvoj miestnej produkcie.

„Mňa osobne veľmi teší, že máme v kraji toľko inšpiratívnych ľudí, ktorí môžu byť svojou odhodlanosťou a zanietenosťou v neľahkých podmienkach vzorom pre ostatných Slovákov. Práve cez príbehy ambasádorov chceme inšpirovať mladých, aby sa na vidiek vrátili a našli krásu v tradičných zvykoch regiónu”,

vyzdvihol úlohu ambasádorov v novej komunikačnej identite Ondrej Lunter, predseda správnej rady Rozvojovej agentúry BBSK, n.o. a dodal:

„Od novej identity si sľubujeme zvýšenie rozpoznateľnosti produktov cestovného ruchu Banskobystrického kraja, čím sa zúročia investované zdroje. Len za minulý rok predstavuje investícia BBSK do podpory rozvoja produktov a infraštruktúry cestovného ruchu milión eur. Pre rok 2019 je minimálne v rovnakej výške.”

Banskobystrický samosprávny kraj

Strategickým cieľom do roku 2020 je zvýšiť počet prenocovaní na území Banskobystrického samosprávneho kraja zo súčasných 1,7 milióna na 2,5 milióna eur. Tento cieľ si vyžaduje systematický prístup a koordináciu všetkých organizácií cestovného ruchu na území kraja. Banskobystrický samosprávny kraj vyčlenil v minulom roku finančné zdroje okrem investícií do infraštruktúry a produktov cestovného ruchu ako napríklad najvyššia vyhliadková veža na Slovensku pri meste Brezno, ferrata na Skalke, Hriňovská drevenica s expozíciou rodáka Štefana Nosáľa, odvetranie pivničných priestorov Fiľakovského hradu a iné, aj na vytvorenie 14 pracovných miest v siedmich oblastných organizáciách cestovného ruchu (OOCR Stredné Slovensko, OOCR Región Banská Štiavnica, OOCR Dudince OOCR Horehronie, OOCR Gemer, OOCR Gron, OOCR Turistický Novohrad a Podpoľanie) čím zdvojnásobil kapacity riadenia cestovného ruchu v daných destináciách na území kraja. V decembri 2018 spojil oblastné organizácie cestovného ruchu do Krajskej organizácie cestovného ruchu Banskobystrický kraj, ktorá sa stala oficiálnou marketingovou centrálou pre turistické destinácie a produkty cestovného ruchu v kraji pod novou značkou Za horami, za dolami.

TS Dobrý Kraj, rozvojová agentúra BBSK, n.o., foto: mp

Pozri tiež

Za prvý polrok krajský stavebný sociálny podnik vykonal stavebné práce za vyše sto tisíc eur

Za prvé mesiace tohto roka krajský sociálny podnik zrealizoval zákazky za takmer 138 tisíc eur. …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *