Aktívne spôsoby dopravy sú rozhodujúce pre budúcnosť našich miest

Ich význam pre naše mestá a kvalitu života v nich potvrdzuje aj smerovanie najznámejších kampaní na Slovensku zameraných na udržateľnú mobilitu. Kampaň Ministerstva dopravy a výstavby SR Do práce na bicykli, ktorej hlavným cieľom je podporiť rozvoj nemotorovej, predovšetkým cyklistickej dopravy v mestách,  a národnú kampaň  Európskeho týždňa mobility 2019 (ETM 2019), ktorej koordinátorom je rezortná organizácia Ministerstva životného prostredia SR (MŽP SR) –  Slovenská agentúra životného prostredia (SAŽP), tento rok spája aj aktuálna výzva ETM 2019: Prejdime sa spolu!

Upozorňuje na tohtoročnú tému ETM 2019 Bezpečná chôdza a cyklistika. Aj v jej zmysle vyhodnotíme spoločne v utorok (18. júna 2019) kampaň Do práce na bicykli, ktorej hlavným cieľom je podporiť rozvoj nemotorovej, predovšetkým cyklistickej dopravy v mestách, a vyhlásime partnerskú národnú kampaň Európskeho týždňa mobility 2019. Na slávnostnom odovzdávaní štafety kampaní sa tento rok zídeme o 10.00 hod. v Múzeu dopravy v Bratislave a partnerské rezorty na ňom budú zastupovať minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek a štátny tajomník MŽP SR Norbert Kurilla.

Kampaň ETM 2019 povzbudzuje ľudí, aby si vybrali aktívne spôsoby dopravy, alebo spojili chôdzu a cyklistiku s verejnou dopravou. Popri flexibilite majú aj mnoho ďalších výhod, ako sú sociálna a ekonomická dostupnosť, spoľahlivosť, žiadne emisie a pozitívny vplyv na zdravie. Dokonca mestá, v ktorých prevláda aktívna mobilita, sa rýchlejšie transformujú a rozvíjajú. Miestne orgány by mali zabezpečiť cestnú infraštruktúru tak, aby sa chodci a cyklisti mohli pohybovať a cítiť bezpečne. Keď sa ulice stanú bezpečnejšími pre chôdzu a cyklistiku, mestá sa stanú otvorenejšími s oveľa väčším verejným priestorom dostupným pre všetkých.

Európsky týždeň mobility sa koná každý rok od 16. do 22. septembra s cieľom povzbudiť samosprávy, aby zaviedli a podporovali opatrenia udržateľnej mestskej mobility. Je naplnený aktivitami zapojených samospráv a ich partnerov, ktoré tradične uzatvára Deň bez áut.  Po skončení kampane majú samosprávy možnosť zapojiť sa aj do  Národnej súťaže ETM v troch kategóriách Aktívna samospráva, Efektívne trvalé opatrenie a Originálna aktivita. Cieľom vyhlasovateľa MŽP SR a národného koordinátora kampane ETM – SAŽP,  je zvýšiť motiváciu samospráv zapojiť sa do najväčšej kampane na podporu udržateľnej mestskej mobility v Európe a vytvoriť priestor na vzájomnú inšpiráciu a súťaživosť medzi sídlami na Slovensku. Všetky informácie o kampani ETM nájdete na www.eurotm.sk.

TS: Iveta Kureková, ilustračné foto: ek

Pozri tiež

Do najväčšej európskej kampane na podporu udržateľnej mobility sa zapája rekordný počet samospráv

Slovensko sa dnes pridalo k desiatkam krajín, ktoré sa nasledujúce dni zapájajú do Európskeho týždňa …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *