Slovákov viac zaujíma zloženie nápojov, rastie dopyt po minerálkach

Návyky Slovákov v oblasti stravovania či pitného režimu prechádzajú zmenami, v popredí začínajú byť čoraz viac zdravé a vyvážené trendy. Prejavilo sa to aj pri najnovších štatistikách nealkoholických nápojov a minerálnych vôd. Celková spotreba nealkoholických nápojov v minulom roku vzrástla o 12 %. Pri prepočítaní na jedného obyvateľa tak ide o 80 litrov rozličných druhov nápojov.

„Najviac Slováci konzumovali minerálne a pramenité vody, ktorých spotreba narástla o 16 %. Zatiaľ čo v Európskej únii bola priemerná spotreba balenej vody na obyvateľa 109 litrov, v prípade Slovenska ide o 80 litrov a v Českej republike len 47,7 litra,“ uviedla výkonná riaditeľka Asociácie výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd na Slovensku Lucia Morvai.

Záujem o balenú vodu je v súčasnosti už aj na slovenskom trhu vyšší ako o tradičné sladené nealkoholické nápoje, čo kopíruje celosvetový trend. Zároveň však medziročne vzrástla aj spotreba sladených nealkoholických nápojov a to z 37 na 42 litrov.

Výrobcovia nealkoholických nápojov a minerálnych vôd predpokladajú, že sa bude tento rok opakovať tradičný scenár, kedy v lete prevažuje záujem o čisté minerálne a pramenité vody. Ku koncu roka, naopak, prevláda spotreba sýtených či nealkoholických nápojov, ktorá býva najvyššia práve v decembri.

„Výrobcovia nápojov neustále pracujú na inováciách, vďaka čomu vzniká množstvo zaujímavých kombinácií. Spotrebitelia dnes čoraz viac pri nákupe zvažujú pridanú hodnotu každého z produktov – zdravotný prínos, zabezpečenie kvalitnej hydratácie, obsah energie, vitamínov, minerálov a podobne,“ spresnila Morvai.

Slovensko má rozsiahle zásoby kvalitnej podzemnej vody. Do spotrebiteľského obalu sa v súčasnosti plní 23 prírodných minerálnych vôd a viac ako 40 rôznych značiek pramenitých vôd vrátane dojčenských a balených pitných vôd. Spomedzi 30 výrobcov minerálnych a pramenitých vôd tvoria 90 % malé a stredné podniky so silnou tradíciou v konkrétnom regióne.

„V porovnaní s inými potravinami je 60-% zastúpenie na pultoch obchodov veľmi priaznivé číslo. V roku 2015 priemerný Slovák vypil 58 litrov čistej minerálnej a pramenitej vody a 22 litrov ochutených variantov. Stále však vidíme potenciál na jeho zvyšovanie,“ uzatvára Morvai.

Zdroj a foto: tasr

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *