Len pred niekoľkými minútami sa skončilo ďalšie rokovanie krízového štábu mesta Zvolen. Jeho členovia priebežne sledujú vývoj situácie ohľadne koronavírusu na Slovensku, vyhodnocujú jednotlivé opatrenia a v prípade potreby prijímajú ďalšie.
Najnovším je dočasné obmedzenie stránkových hodín mestského úradu. Nejde o nič nové, Zvolenčania sú na tento systém zvyknutí počas bežných týždňov v utorky a štvrtky, kedy zamestnanci úradu vybavujú osobne s klientmi iba neodkladnú agendu, ostatné bežné záležitosti riešia telefonickou alebo e-mailovou formou. Od 12. marca tak budú všetci jednotlivci, ktorí navštívia mestský úrad, usmernení v tomto zmysle pracovníkmi prvého kontaktu.
„Od nastúpenia do funkcie primátorky som presadzovala otvorenosť úradu, preto je aj pre mňa samotnú takéto opatrenie nepríjemné, no v súčasnom stave mimoriadne dôležité,“
vyjadrila sa primátorka mesta Zvolen Lenka Balkovičová. K odporúčaniu krízového štábu došlo aj preto, lebo obyvatelia veľmi málo rešpektovali pondelkovú výzvu mesta, aby obmedzili osobné návštevy úradu a záležitosti riešili telefonicky alebo prostredníctvom e-mailovej pošty.
„Mesto síce potrebuje kontakt so svojimi obyvateľmi, aj tomu je však nadradená otázka zdravia. Budova mestského úradu je miestom, kam prichádzajú bežne stovky ľudí, snažíme sa týmto krokom čo najviac obmedziť riziko prípadného prenosu vírusu medzi Zvolenčanmi. Pochopiteľne ide o dočasný stav, ktorý pominie ihneď ako pominú dôvody, pre ktorý bolo opatrenie prijaté,“
dodala zvolenská primátorka.
zdroj: Mesto Zvolen, Martin Svatuška, foto: ilustračné zč