Štartuje piaty ročník súťaže Pre Vodu

Už piaty rok organizuje Nadácia Ekopolis celoslovenskú súťaž PRE VODU, ktorá sa zameriava na hľadanie inšpiratívnych riešení hospodárenia s vodou.

Navrhnúť konkrétnu situáciu, ktorá sa týka zadržiavania či úspor vody, prevencie sucha a povodní môžu predstavitelia miest, škôl i firiem už od januára. Záštitu nad 5. ročníkom súťaže prebral minister životného prostredia SR, pán László Sólymos.

Hlavnou ambíciou súťaže PRE VODU je prepájať nadaných mladých ľudí s tými, ktorí hľadajú riešenia konkrétnych problémov s vodou vo svojich mestách a obciach. Do 3. februára 2020 môžu samosprávy, združenia a firmy nominovať konkrétnu situáciu či problém, ktorý sa týka zadržiavania alebo využitia dažďovej vody, sucha, povodní, odnosu pôdy z polí alebo čistenia vody. Študenti a mladí odborníci vo veku od 18 do 30 rokov si následne budú môcť vybrať tému na vypracovanie súťažného návrhu, alebo môžu súťažiť s vlastnou súťažnou prácou. Tá môže byť zároveň aj prácou semestrálnou či diplomovou. Nominujúci takto môže získať nové nápady a pohľady na problém, pričom návrhy na riešenia od študentov vo forme ideových návrhov alebo štúdií môže po skončení súťaže ďalej využiť.

Uzávierka študentských prác bude 30. septembra 2020. Do finále v rámci otvorenej kategórie postúpia najlepšie projekty, ktoré budú autori prezentovať pred odbornou porotou. Do finále v kategórii študentských školských tímov postupujú automaticky všetky riešenia od tímov. Víťaz získa Cenu Nestlé v hodnote 1 000 €. Druhé a tretie miesto budú ocenené finančnou odmenou v hodnote 500 € a 200 €. Najlepší študentský tím získa ocenenie 1 000 €.

Viac informácií o súťaži PRE VODU získate na webových stránkach www.ekopolis.sk a www.sutazprevodu.sk

Martina Ragalová, foto ilustr. mp

O hlavnom partnerovi súťaže:

Nestlé je najväčším výrobcom potravín a nápojov na svete. Podniká v 189 krajinách sveta, zamestnáva 328 000 zamestnancov. Poslaním Nestlé je zvyšovať kvalitu života a prispievať k zdravšej budúcnosti. Nestlé ponúka široké portfólio výrobkov a služieb pre ľudí ako aj pre ich domácich miláčikov. Ide o viac ako 2 000 značiek, od globálnych ikon, akými sú Nescafé alebo Nespresso, až po miestne značky. Základom podnikania Nestlé je stratégia rozvoja výživy, zdravia a vyváženého životného štýlu. Spoločnosť bola založená pred viac ako 150 rokmi vo švajčiarskom Vevey, kde dodnes sídli. V Česku Nestlé vyrába vo svojich závodoch ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atď. a v závode TIVALL Krupka chladené a mrazené vegetariánske pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku vyrába v závode Carpathia Prievidza široký sortiment kulinárskych výrobkov pod značkami Maggi a Carpathia. Viac na www.nestle.sk.

O Nadácii Ekopolis:

Nadácia Ekopolis podporuje udržateľný rozvoj a aktívnych občanov po celom Slovensku. Prináša inovatívne programy, myšlienky, otvárame aktuálne témy. Hlavným nástrojom sú grantové programy, ktoré poskytujú rovnoprávnu šancu ľuďom z celého Slovenska podieľať sa na riešení naliehavých otázok v ochrane životného prostredia, pri vytváraní a skrášľovaní verejných priestranstiev, turistických chodníkov a cyklotrás. Od svojho vzniku v roku 1991 nadácia podporila 3 068 projektov v celkovej sume 19,3 mil. €. Realizuje tiež vlastné projekty na národnej a medzinárodnej úrovni. Nadácia je členom Environmental Partnership Association, spoločne s nadáciami v Bulharsku, Česku, Maďarsku, Poľsku a Rumunsku, ďalej členom European Greenways Association, ktorá sa venuje vytváraniu, podpore a propagácii trás pre nemotorovú dopravu v Európe. Zároveň je súčasťou Civilscape – medzinárodnej siete podporujúcej implementáciu Európskeho dohovoru o krajine. www.ekopolis.sk

Pozri tiež

Obnova materských škôl v Sásovej pokračuje

Mesto Banská Bystrica sa dlhodobo venuje rekonštrukciám škôlok vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti. Dôležité je nielen …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *