Verejná doprava v Banskej Bystrici je najmodernejšia na Slovensku, napriek tomu klesá počet cestujúcich

Na štvrtkovom zasadnutí Dopravnej komisie Mestského zastupiteľstva predložil poslanec a zároveň člen predstavenstva Dopravného podniku mesta Banská Bystrica Marek Modranský (SMER-SD, SNS, SDKÚ-DS) správu o súčasnom stave mestskej hromadnej dopravy v Banskej Bystrici.

V meste pod Urpínom pôsobia v súčasnosti dvaja dopravcovia, ktorí zaisťujú mestskú hromadnú dopravu – Slovenská autobusová doprava Zvolen, a.s (SADZV) a Dopravný podnik mesta Banská Bystrica, a.s. (DPMBB). SADZV zaisťuje prepravu autobusmi a DPMBB trolejbusmi. Celkovo 74 vozidiel najazdí ročne približne 3,5 milióna kilometrov a prepraví viac ako 11,5 milióna cestujúcich. Priemerný vek vozidlového parku je len 7,27 roka a mestská hromadná doprava v Banskej Bystrici je najmodernejšou na Slovensku.

Od roku 2009 sa podarilo v rámci troch projektov vymeniť až 48 vozidiel v celkovej hodnote 19,5 milióna eur, z toho 19 trolejbusov a 29 autobusov s ekologickým pohonom na CNG. Vďaka tomu je banskobystrická MHD najekologickejšia na Slovensku. Len pred pár dňami bolo ukončená verejná obchodná súťaž a do vozidlového parku tak pribudnú ďalšie štyri nové trolejbusy za 2 milióny eur. Odhadovaná úspora verejných financií je podľa Mareka Modranského približne 2 milióny eur ročne, ktoré by inak bolo potrebné nájsť v rozpočte mesta ako dotácie na výmenu vozidlového parku. Mesto Banská Bystrica stojí mestská hromadná doprava v súčasnosti približne 3,5 milióna eur ročne, pričom v porovnateľnej Nitre je to 4,3 milióna eur ročne.

Napriek tomu je dlhodobým trendom pokles počtu prepravených osôb, ktorý od roku 2010 klesol z približne 13 miliónov cestujúcich na 11,664 milióna. Preto by jednou z hlavných úloh dopravcov na najbližšie obdobie malo byť zastaviť pokles cestujúcich a zvýšiť atraktivitu MHD ako základnej dopravnej služby pre všetkých obyvateľov mesta Banská Bystrica a pripraviť dlhodobú stratégiu rozvoja MHD v Banskej Bystrici. Taktiež sa pripravujú ďalšie projekty na modernizáciu vozidiel, ale aj na rekonštrukciu zastávok.

(pef), foto: DPMBB

Pozri tiež

V Mestskom parku pribudla zeleň

Počas uplynulých rokov sme pristúpili k revitalizácii zelene v Mestskom parku, na základe čoho museli byť vyrúbané …

3 komentáre

  1. A preco sa vozime v starych trolejbudoch?

  2. jedna cesta do mesta 0.70 eur. tam aj naspat 1.40 eur. za 1.40 eur mam liter nafty a obeham mesto v pohode na aute omnoho komfortnejsie.ratat vie kazdy.Ked daju cenu na 0.40 eur budu mat aj 15 000 000 cestujucich

  3. Suhlas, mi chodime do roboty 2ja v aute a oplati sa to viac ako MHD..

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *