ŽUPA ZRIADILA CALL CENTRUM PRE OTÁZKY K VEREJNEJ DOPRAVE, BEZPEČNOSTNÁ RADA KRAJA O MIMORIADNEJ SITUÁCII NEROZHODLA

Viac ako hodinu trvalo v piatok mimoriadne rokovanie bezpečnostnej rady kraja.  Tá sa zišla v plnom počte, o vyhlásení mimoriadnej situácie však nerozhodla.

„Nie sú splnené podmienky na vyhlásenie mimoriadnej situácie, čo sa týka vyhlásenia núdzového stavu, ten má oprávnenie vyhlasovať len vláda,“

povedal po zasadaní predseda bezpečnostnej rady a zároveň prednosta Okresného úradu v Banskej Bystrici Július Ernek.

Zápisnicu zo zasadnutia teraz v podobe informatívnej správy dostane Bezpečnostná rada Slovenskej republiky. Úrad vlády už predseda Banskobystrického samosprávneho kraja informoval v dopoludňajších hodinách prostredníctvom listu.

Dôvodom pre zvolanie mimoriadnej bezpečnostnej rady kraja bola obava z nezákonného postupu Slovenskej autobusovej dopravy Zvolen, ktorá  môže reálne ohroziť zdravie obyvateľov i fungovanie strategických podnikov v kraji.

Dopravca oznámil, že od soboty 25. januára až do odvolania prerušuje verejnú dopravu na všetkých linkách, s výnimkou tých, ktoré fungujú na základe osobitných zmlúv.

„Máme informácie, že nemocnice v kraji sú o situácii informované a počas víkendu majú služby zabezpečené tak, aby ich prípadný výpadok autobusov nepostihol. Podľa našich informácií by začiatkom týždňa mohol rozhodnúť súd o neodkladnom opatrení, ktorým by dopravcovi nariadil vykonávať dopravu vo verejnom záujme podľa platných licencií a cestovných poriadkov,“

povedal predseda BBSK Ján Lunter.

Kraj k situácii a otázkam ohľadom verejnej dopravy zriadil telefonické linky, na ktoré sa môžu obyvatelia obrátiť už počas víkendu. K dispozícii budú od 7:00 do 19:00 na telefónnych číslach:

+421 940 624 563

+421 910 847 025

+48/43 25 600

 

TS BBSK

Pozri tiež

Dopravné obmedzenia na Zvolenskej ceste a Poľnej ulici

V týchto dňoch sa začala obnova východnej časti Zvolenskej cesty v úseku od predajcu automobilov AAA auto …

Jeden komentár

  1. Práve Marian Kotleba je označovaný za hlavného vinníka súčasného sporu BBSK s dopravcami, ale kto pozná súvislosti, pochopí, že bývalý konal v tejto plne v súlade so zákonom, bez akýchkoľvek špekulácií, pretože si plne uvedomoval (na rozdiel od Ján Luntera) dôležitosť verejnej dopravy pre ľudí a rozhodne nechcel riskovať to, čo sa deje teraz. Treba si uvedomiť, že zastaviť dopravu má pre región a ľudí v ňom žijúcich obrovský dopad. A to platí aj v čase, keď možno tri štvrtiny z nás jazdia už len autom…

    Marian Kotleba podpísal pred uplynutím 10 – ročných zmlúv so SADkami dodatky na ďalších 5 rokov, ktoré predtým schválila krajská dopravná i finančná komisia, napokon aj zastupiteľstvo BBSK s podpornými právnymi stanoviskami Nariadenie EÚ 1370/2007 tento úkon dovoľuje, pričom musí byť odôvodnený napr. investíciou do technickej základne. A táto povinnosť investovať do nových autobusov tam v zmluve bola.

    Navyše kraj dosiahol úsporu v rokoch 2017 a 2018, kde sa dohodol so SADkami, že budú jazdiť za pevné ceny bez ohľadu na vývoj hlavných nákladov, čím stabilizoval aj rozpočet kraja (predĺžila sa aj doba odpisov) . Ušetril tak v posledných dvoch rokoch zmluvy sumu cca 8 miliónov eur.

    Treba poznamenať, že kontrakt so SADkami bol v každom regióne tak detailne vnímaný zo všetkých strán, že M. Kotleba by si v tom čase nedovolil podpísať niečo, čo by bolo za hranou zákona. Veď po ňom poľovali všetci a čakali na akúkoľvek jeho chybu. Naopak, dosiahol úsporu pre kraj a doprava pritom fungovala bez problémov, naďalej sa dokonca pokračovalo aj v obnove autobusov za nové moderné ekologické modely.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *